کرکره برقی ها تا چه حد امنیت را بالا می برند؟

 

شاید امروز حفاظت و نظارت بر امنیت اماکن تحت تملک مان به کمک تکنولوژی و فن آوری های مختلف امری طبیعی به نظرمان برسد، اما حقیقت این است که این حجم از ارتقا سطح امنیت که صرفا به علت وجود و پیشرفت تکنولوژی میسر شده است، چندین و چند برابر مقدار ایمنی و امکان نظارت و تسلط بر اماکنی است که ما در دهه های قبلی و پیش از رونق گرفتن استفاده از فن آوری و علم الکترونیک در صنایع مختلف، به خصوص اموری مانند حفاظت از اماکن و نظارت بر امنیت آنها داشته ایم. یکی از اصلی ترین یراق های قابل ذکر که در این امر مصداق بارز به شمار می آیند، انواع کرکره برقی هستند. در این مقاله از سایت آسن کرکره  (asen-co.com) با ما همراه باشید تا به چند و چون و نکات قابل توجه در ارتقا سطح امنیت کرکره برقی بپردازیم:

حتما تا بحال فیلم های دوربین مداربسته هایی را دیدید که نشان می دهند مکانی در دید رس دوربین که دارای کرکره برقی است را از طریق همان کرکره مورد سرقت قرار می دهند، به صورتی که به مقدار کمی، حتی تا 40 سانتی متر آن را در ریل جابجا کرده، وارد مکان شده اند و سو استفاده خود را انجام داده اند.

 

 

اما چطور این اتفاق افتاده است؟! مگه این کرکره به موتور برقی متصل نیست؟ مگر قدرت موتور برای حفاظت از بالا نرفتن تیغه های کرکره کافی نبوده؟ آیا موتور را از کار انداخته اند؟ یا قدرت خارق­العاده ای داشتند؟ خیر!! متاسفانه سارقین به کمک دیلم یا وسایل چنین، مانند جک خودرو به راحتی می توانند کرکره ای که اصول فنی نصب را در زمان نصب رعایت نکرده باشد، بالا ببرند.

نصب صحیح کرکره برقی

در فیلم بالا می شد با نصب صحیح و دقت بیشتر مانع سرقت شد. به این صورت که ابتدا درب شیشه ای پشت کرکره را اولا به صورت قفل شونده تهیه کنید و سپس لولا ی آن را به صورت به بیرون باز شونده نصب کنید تا به این صورت تا وقتی کرکره به صورت کامل بالا نرفته باشد، نتوان درب را باز کرد.

نصب صحیح کرکره برقی

بعد از این موارد و نصب درب و لولای صحیح در جهت درست، باید به نصب صحیح در جای دقیق موتور نهایت دقت و حتی وسواس را به خرج دهیم. چرا که موتور کرکره برقی آن قدری قدرت دارد که اگر به نحو درست و اصولی نصب گردد، جابجایی تیغه از پایین، حال با هر دستگاه و قدرتی، غیر ممکن باشد. این نحوه اصولی به این صورت است که هنگام نصب، تیغه های ردیف سوم و چهارم نیز به وسیله ی پیچ و مهره مخصوصی که نصاب آن در اختیار دارد به شفت وصل شود و تنها به اتصال تیغه اول یا نهایت دوم اکتفا نکند، چرا که در آن صورت دقیقا یک جک یا میله قوی می تواند کرکره را بدون کارکرد موتور، حول محور خود بگرداند و تا مقدار مورد نیاز باز گردد. این پیچ ها که به شکلی بلند و مختص کرکره طراحی شده اند، از یک سر شفت وارد و از سویی دیگر خارج می شوند تا به هیچ وجه امکان جابجایی کرکره برقی بدون فرمان ریموت اصلی به دست صاحب اصلی آن فراهم نشود.

قابلیت کپی شدن ریموت کرکره برقی

حفاظت از ریموت کرکره برقی

مورد بعدی که در عین سادگی جای دارد تا هم در این متن، هم همواره گوش زد گردد تا هرگز فراموش نشود، همین ریموت می باشد. همه ما می دانیم ریموت کنترل یک مکان به منزله داشتن کلید آن جا می باشد و در نتیجه باید از این وسیله به نحو احسن مراقبت کنیم و از در اختیار قرار دادن آن به هر شخصی که شاید مورد اعتماد کامل ما نباشد، حتی برای چند لحظه نیز خود داری کنیم؛ چرا که می دانیم کپی کردن از ریموت ها امری چندان سخت و زمان بر نیست.

از جانبی دیگر می بایست در نگهداری ریموت دقت بالایی شود و نکات ایمنی در این خصوص رعایت شود تا آن به راحتی گم نشود یا به سرقت نرود. زیرا اگر ریموت توسط شخصی بد نیت و نا اهل پیدا شود، هر اتفاقی می تواند برای دارایی با ارزش ما پیش بیاید، در نتیجه حد اقل کاری که می بایست در صورت چنین پیش آمدی بکنیم آن است که همان لحظه کد اصلی دستگاه را عوض کنیم (آن را Reset کنیم) تا ریموت به سرقت رفته یا گم شده از مدار خارج گردد.

نکات ایمنی در مورد نگهداری از ریموت

ریموت کنترل کرکره پارکینگ یا فروشگاه خود را درون خودرو نگذارید چرا که دستیابی به آن برای سارقان ساده و راحت است.

استفاده از جافقلی کرکره

استفاده از جا قفلی هوشمند یا دزدگیر دار برای قروشگاه ها بجز مزیت بالا بردن ضریب ایمنی فروشگاه باعث می شود که از آسیب رسیدن به کرکره و موتور به جهت فراموشی در بازکردن قفل کرکره جلوگیری به عمل آید. مکانیزم این جا قفلی های هوشمند به این صورت است که تا زمانی که قفل در جا قفلی، قفل است کرکره عمل نمی کند. مدل های دزدگیر دار جا قفلی نیز یک مگنت اضافه دارد تا آن را به دزدگیر مغازه وصل کرد تا صورت باز شدن قفل آن دزدگیر به صدا در آید.

استفاده از جا قفلی معمولی

استفاده از قفل کرکره برقی

اخیرا قفل برقی کرکره برقی معرفی شده که به صورت اتوماتیک پس از بسته شدن قفل میگردد و پس از فشردن ریموت و قبل از باز شدن کرکره قفل آزاد شده و اجازه باز شدن دهانه را میدهد. این قطعه به شدت کاربردی و مستحکم است و به اندازه قفل های کله گاوی که در درب های نفررو کاربردی هستند این مورد نیز در کرکره اتوماتیک کاربردی است. این قفل ها از داخل نصب میشود و خطر آسیب رساندن به خود قفل وجود ندارد. حسن این قفل ها به نسبت جا قفلی این است که دیگر نیاز به باز نمودن دستی قفل کتابی نیست و همه چیز با ریموت انجام میشود.

تصویر قفل برقی کرکره برقی

 

خرید قفل برقی کرکره

استفاده از کاور موتور

اما موردی که ما می خواهیم به عنوان آخرین باید قایل رعایت در نصب و استفاده از کرکره برقی به آن اشاره کنیم، جای گذاری صحیح یا نهایتا کاور نمودن موتور کرکره برقی مان می باشد. منظور این که کار عقلانی و منطقی این است که موتور را داخل فضای شخصی و حفاظت شده خودمان نصب کنیم ولی اگر به هر دلیل مثل نداشتن فضای کافی (در فروشگاه ها و اماکن بسیار کوچکی که مثال آن ها در بازار تهران زیاد می باشد)، این امکان فراهم نبود، آن را در بالای کرکره، جایی که از لحاظ ارتفاع نیز در دسترس نباشد، درون کاور مخصوص که از جنس فلز نیز می باشد قرار داده و نصب کنیم تا آن نیز از آسیب و سرقت در امان باشد.  

در انتها، به امید آن روزی که سرقت اموال با ارزش افراد و ورود تجاوز گرانه به حریم افراد مختلف به امری خیالی مربوطه به گذشته ای دور مبدل گردد هستیم اما از طرفی هم می کوشیم تا از اموال و اماکن شخصی و با ارزش مان، به بهترین شکل محافظت کنیم تا کمترین دست درازی به اندوخته و مال و منال مان نشود و در این راستا به هیچ وجه کوتاهی نمی کنیم و از هر روشی که نیاز باشه دست به کار می شویم و با شما عزیزان نیز همه جهات و جوانب ضروری کار را در میان می گذاریم تا همه خیال مان تا حد ممکن از در امان بودن زندگی مان راحت باشد.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

سبد خرید